onsdag den 14. marts 2012

Ny trend: Flere filmer sig til det fede job

Flere filmer sig til det fede job - Avisen.dk
Link til artikel: Ny trend: Flere filmer sig til det fede job


Avisen.dk har i en række artikler beskæftiget sig med videoer i forbindelse med jobsøgning:


Arbejdsløse søger nyt job med videoansøgninger som supplement til det traditionelle A4-ark.


Den traditionelle papiransøgning blev først spicet op med et billede. Nu er det sidste nye indenfor jobansøgninger, at ansøgere laver en video, hvor de præsenterer sig selv. 


39-årige Dorthea Petersen går ud af af skærmen og lige op i hovedet på hendes måske kommende arbejdsgiver.


Se Dortheas video-CV her (Automatisk afspilning)

Flere mennesker er blevet opmærksomme på mig. Det har bragt mig tættere på at få et job,” 
siger Dorthea om sin videoansøgning. Foto: Dorthea Thirup Petersen/LiveCV 













Læs evt. også Alternative hjemmesider og profiler - Rikke Hovgaard

Sådan søger du job med video - Avisen.dk
Her er tre gode råd til, hvad du skal være opmærksom på, hvis du kaster dig ud i at bruge en video i din jobsøgning. 
Det mener cheferne om videoansøgninger - Avisen.dk
Nytter det overhovedet noget at sende en videoansøgning? Avisen.dk har spurgt to ansættere, om det er noget, der giver job. 

1 kommentar:

  1. Hejsa,
    Så fik jeg løst gåden om hvorfor min video blev vist så mange gange. Formoder jeg.... Næste gang, så giv lige besked om hvad en personfølsom ting som en ansøgning og CV bliver brugt til.

    SvarSlet